Chambers

Monday, November 1, 2010

Periksa hati aku,tolong?

I'm trying to stay put.
Jangan hingar boleh?
Ouh,jangan bising,boleh?

Eh,kejap.
Tahniah Negeri Sembilan!
Nombor dua,tu!
Eh,SALAH,
ni ha jang
Happy Halloween kepada yg celebrate yaw!

*mood serius semula*

okay,aku nak mula jiwang now,anda,anda dan anda,
boleh berhenti sini.sekian terima kaseh.

Hati aku tengah gila teringat seseorang 
ya,lelaki yang aku gelar mr curly itu.
lelaki yang aku suka,
yang aku nak mengurat ngurat tu.

*cukup keji tak,ayat ni?*
*garu kepala*

siapa cakap aku jatuh cinta?
please.
ini realiti,jangan nak buat lawak.

sudah lebih kurang,
8 hari 5 jam 47 minit 67 saat 3 detik.
aku tunggu dia balas utusan milineum aku.
it sucks.

*ahem*

aku sedar ini minggu final exam,
dia tak online,jadi tiada balasan.
bodoh,mana aku nak cari nombor telefon bimbit dia?

Masih ingat post TerimaKasehUntukSemalam dulu?
itu untuk mr curly.
aku nampak kelemahan dia yang buat dia jadi manusia paling hebat yang pernah aku jumpa,
of course with the clothes on,silly pervert.

Selama ni,properties lelaki idaman aku,
mesti kaya,
sebab cinta dah tak laku sekarang.
mesti chubby,
ini untuk save cost beli bantal peluk.
mesti lagi tua,
percayalah cakap aku,kita perempuan matured 5 tahun advance.
mesti lagi pandai dari aku.
supaya nanti aku cakap dia faham.
kalau boleh nak chef,
ye sebab aku buta memasak.
doctor pun ok.
engineer ke~
tapi bukan sama kos.
aku tak berapa nak ada
nafsu
pada lelaki lelaki yg ambil jurusan
undang undang.
kenapa,jangan tanya.


aku nampak mr curly dulu,
kemeja putih hitam.
tinggi,
tinggi
dan tinggi
DAN
tinggi.
kurus,
senior,
sama kos,
pandai,
tua dua tahun dari aku.

bukan Mr Perfect aku.
tapi,
boleh jadi Mr Right tak?

Sekarang dah angau.
Aku lah.
Dia?
Entah.

Dia tu macam menara,macam bunga api.
Lihat aku,
lagi pandang,
dalam dalam.
kaki lima dan mercun bawang.

faham?

Aku bukan Elastic Girl,
tangan aku tak sampai kalau nak sentuh menara tinggi tinggi.
Dulu
 aku pernah letak kabat
dari sekotak mercun bawang tu dalam tisu
dan campak,
Kentut aku bunyi kuat lagi.
Bunga api,boleh pekak bunyinya,dah la lawa,
tak busuk macam kentut.

Aina kata aku clice bila aku cuba aim crush baru,
aku rasa dia sangat worth it untuk aku kejar sana sini,
dan aku akan menyesal macam Ressa Herlambang kalau aku lepas pergi.

Tapi,
SATU
aku tak mahu aku jadi spoil spot dia.
Aku takut nak sentuh dia.
bukan literally!
literally lagilah aku takut,sengal.
HARAM!
aaaaahhh!

*rosak otak aku*

DUA
aku takut nak sentuh dalaman dia.
No,bukan organ.
hati,perasaan,segala.
aku tengok dia macam anak anjing sesat a lost puppy,
mata besar bersinar-sinar,
naif lagi.
TIGA
let's face it,
apa kelayakan aku?
none,zero,kosong,tiada.

menggelikan hati,
aku tulis seolah olah perasaan suka itu mutual.
aku yang syok sendiri.
Aina cakap,
"mana kau tahu kau tak trigger perasaan tu?"
mungkin.
kalau ada,baguslah.
tapi mungkin hanya seronok ada peminat.
aku pun dia tak kenal.
entah entah dia salah orang.

aku suka langit malam,
dia sampai tertidur tatap bintang.
aku dan kucing,satu bahagian,
dia lebih dari itu.
tak bermakna kami ditakdirkan satu.
tak juga bermakna tidak.

apa ni?
perlu kah aku terhegeh hegeh lagi
atau
mula kembali ke bumi.

bagi ubat,aku nak makan buat pertama kalinya secara rela.

4 comments:

Zahra said...

Waa, macam tensen jep, Hye!
Tape2, xyah tron ke bumi dlu.
Gi capai awan sat, baru turun (:

Try harder lagi keh! Hee

Btw, sebab apa you tak mahu lelaki law jgak, azza rse sbb they talk too much kot. (:

Fynn said...

@azza!
tensen separuh separuh.
sebab perlu fokus final.haha

oh awan itu tinggi,sygg
jatuh nanti tak pasti hidup atau tak.

i will,depending kepada respond.HAHA

budak law?
byk songeh.
byk ckp jugak lah.
pastu,nnty kerja lawyer sgt busy.
kalau dua dua busy,alahaiii
get it?get it? ;)

*sebarkan kat semua org biar budak law jd anak dara/teruna tua!*

謝可妃 said...

IS VERY GOOD..............................

Zahra said...

Hehe, got it.
Klau camtuh, touch awan tuh
manje2 jer.
Betul gak, klu jatuh, sakit.
Tapi tataw sakit had mana, kan.

Neway, goodluck 4 final , keh!^_^

Ps: Try your best! (: