Chambers

Sunday, October 31, 2010

Hati aku tak reti macam ni.

Dari semalam, aku perasan ada satu note di facebook yang tajuk nya


*mengeluh panjang*

Mulanya malas nak kisah.
Malas nak baca.

*jari gatal meng-klik*

Dalam hati bingung,orang tulis pasal couple haram lagi kah?
Benda hukum yang aku sendiri tak pasti.
Yang ramai orang tahu,
yang orang kecam,
yang sikit sangat terima.
yang uztad cakap "bertenek".
Hilarius sungguh.

Rupanya tentang seorang isteri,
membenarkan isteri kedua.

Aku yang baca ni hati luluh,sakit,pedih.
yang rasa macam mana?
aku tak suka poligami.
aku tak boleh terima hakikat lelaki mampu memnyayangi 2 perempuan pada satu masa.
Kuat cemburu aku tahap dewa.
Nak dapat yang satu tu pun susah,
nak kongsi sama sama?

Lelaki,
suka,aku tahu.
Sengaja atau tak sengaja.

Nawaitu,
jangan komen pada aku,tolong?

Perempuan,
setengah redha.
yang lain macam aku lah.

It's something good that I didn't feel good about.

Kalau kau fahamlah apa aku songeh kan.
Sila jangan biar aku.
Betul ke payung emas itu?
Yang adam selalu canangkan.

Aku lima puluh peratus.
Hati aku tak reti macam ni.
Betul,

2 comments:

100penulis said...

tak semua lelaki dapat bahagikan kasih sayang tanpa rasa bersalah..

hih apa tetiba offtopik laks hehe

Fynn said...

@100penulis
aisehhh...
lagi bikin pening ini hati.
knpa perlu dibhagi bhagi kalau rasa bersalah?

;D