Chambers

Saturday, November 7, 2009

Benda putih apa tu??!

Malam Jumaat lepas,aku keluar dengan sorang kawan aku nih.Nak dijadikan citer,ktorg balik agk lewat lah...Aku parking keta dkt tepi jalan jeh.Aku ingat lagi,time tuh mmg gelap giler....seram gak.dahlah ktorg dua-dua pompan...*sigh*kalaulah ader boyfriend,kan senang!ahaha ;D oke,nak tak nak kena jugak lah ktorg jln dlm gelap,kalau tak memang stuck kat situ tak leh balek la jawabnyerr...

Meager Pictures, Images and Photos

aku tak sedar pulak kenapa,tapi,tetiba,kitorg menjerit-jerit macam kena kejar perogol bersiri sambil lari kat keta!!!pheeeewwww....tuhan jeh tahu betapa lajunya jantung aku berdegup!nasib baik ktorg selamat masok dlm keta.bila dah masuk,masing-masing gelak nak pecah perot kot!!! haihhh...tercungap-cungap aku pon tak habes gi...pastu,


DAMMMMMMMMM!

aku tak tahu bunyik tuh dari mana,tapi ktorg tgk kiri kanan,tempat tuh mmg kosong!pastu tetiba aku tingat citer ustazah aku dulu...korang nak tahu tak citer tuh???tak yah laaa...nanti korg seram nak drive kat highway dah...sambong2~aper lagi,ikotkan hati memang nak lari pecot 100meter jeh waktu tuh.alahai,nasib la...masok gear,aku drive selaju yang mungkin....masa dalm keta,kawan aku memang nak nangis dah pon.dia cakap,nampak benda putih kat masa dia toleh belakang tadi...aku no comment.ko nak aku pandang belakang lagi kerr???NO WAY!memang ktorg pasang surah yasin g...haha.thanks to handphone kesayangan aku....

lepas hantar dia,aku pecot lagi...alhamdulillah,selamat sampai rumah.pastuh,masa aku nak keluar keta,aku prasan ader benda putih kat cermin belakang!sial kaw!takkan dia ikot aku balek kot??!ikotlah kawan tuh...tapi,macam kena rasuk,kaki aku bergerak sendiri pegi belakang kereta.OMG!and,bila je aku nampak benda tuh dengan jelas,rasa macam nak pengsan dah.kaki aku memang lembik masa tuh,terketar-ketar tangan aku weh!betullah apa yang org dorg cerita semalam...

"Dia berjalan menghampiri tempat parking, membuka kereta dan masuk kedalamnya. Dia start engine kereta dan bersedia untuk berundur. Bila dia tengok cermin belakang untuk melihat kawasan belakang, dia dapati ada benda putih yg melekat ditengah2 cermin belakang menghalang pandangannya..


Jadi dia parking balik kereta, buka pintu dan keluar untuk menanggalkan apa jua benda tadi. Bila dia sampai dibahagian belakang kereta, pada masa itulah PENCURI keluar dari tempat sembunyinya, masuk kedalam kereta dan memecut pergi"


syukurlah aku tak keluar pegi tengok benda putih yang kawan aku nampak tadi...hanya sekeping kertas yang dilekatkan di cermin belakang.kalau tak,mesti nasib aku mcm lelaki malang tu,dan tak pasal-pasal,kawan aku tuh kena jual kat Siam.So,guys!walaupun cita nih hanya hiperbola daripada aku,tapi ini kisah benar.taktik baru penjenayah nak mencuri kereta.ingat,tym korg keluar tuh,korg punya belonging semua ader dlm keta,cash,ic and everything.orang jahat tuh mungkin akan rempuh jeh korg yg terkial-kial nak cabut kertas tuh kat belakang...jadi,ingatlah.bukan semua benda putih tuh hantu,it might be kertas yang digunakan pencuri yang semakin hari semakin bijak untuk melaksanakan plan jahatnya.
Pesan aku,satu jeh,whether hantu ke kertas keh.kan orang tua-tua cakap,benda pelik nih,tak baik tegur.so biar jeh!dan pecut pergi,lepas tuh baru check!paling penting,ingat Allah sentiasa :)

*credit to Nazrin yang kasik aku emel pasal nih*

3 comments:

Adila Ady said...

uish...seram.ingatkan antu betul2 td.
macam2 taktik jahat orang zaman sekarang ni.tengs for sharing..

Asyraf Azni said...

wa...giler ah..ak yg cuak bace doe..hehehe..
Oo..so laki 2 kene jual ke??
Fuh!bahaye giler..kuang ajo nye culprit!Uh!

Fynn said...

Cik Dila!
haha..tuh la kan...
hati-hati,oke? :)
Acap!
bhahaha...ko nih...
x,tp keta kne curi ;p
tuh r!kijam siot...