Chambers

Monday, August 3, 2009

Fikiranku.Hatiku.Agamaku.

a quick sneak peak ;p

Greeting peeps.just so u know,BTN had been cancelled.yeyyy me!yes,but on the other hand,i have to spend 5days here in shah alam.great.mad?i certainly was.but,what can i do?only God know how much do i long to go home.home!i miss mama...ayah...adek(s)...cry?sorry,i won't.imma tough girl.imma big girl.fullstop

Home Lost Pictures, Images and Photos

Allow me to blog in BM,thanks.Obviously,i haven't use it for quite a long time.Will i sound the same with BM?definitely not.why?u find out yourself :)

Aku tak tahu sama ada korg sedar atau tak konflik yang berlaku dalam hidup aku kebelakangan ni.to talk about it kenapa fikiranku,hatiku,agamaku?haha.mcm nak buat review untuk buku pulak.oke,aku serius.aku tak tahu apa yang kebanyakan gadis di luar sana sedang alami.tapi,aku tahu apa gadis-gadis di sekeliling aku sedang lalui.ya,itu termasuk diri aku sendiri.

C.I.N.T.A.

Bila saja topik ini dibahas,begitu banyak respon yang diberi.kenapa?entah.aku sendiri masih keliru.tapi,apa yang aku tahu,hal ini sangat mempengaruhi kehidupan aku.dan juga ramai lagi remaja di luar sana(yang takkan pernah baca blog aku!).pertama sekali,tahukah anda, COUPLE itu HARAM???kebanyakan daripada kita tahu,tetapi masih menidakkannya.kenapa?N.A.F.S.U.sekarang,aku lihat ramai sahabatku sudah punya pasangan masing-masing.sudah punya sweetheart.malah,bagi yang tidak,mereka seolah-olah sedang mencari dengan sangat rakus.seolah-olah janji tuhan tentang jodoh itu palsu.sehinggakan,seorang sahabatku ini,boleh dikatakan agak alim tentang agama,terlepas pandang tentang kenyataan ini.dia sanggup menggadai kepercayaannya selama ini demi kasih seorang insan bernama wanita.si hawa pula asyik bermanja-manjaan ketika berbual untuk memikat hati si adam.berpakaian seksi.bertempuk-tampar sesama sendiri.saling bermesej,saling menghabiskan duit semata-mata untuk top up sehingga rm10 sehari...

cemburukah aku?mungkin.tak,sangat.aku masih ingat dengan jelas perasaan orang bercinta.sangat indah.mungkin aku terlupa ketika itu,cinta tuhan itu lebih INDAH.ya,mungkin juga aku terlupa akan janji tuhan tentang jodoh.ya Allah,ampunilah diriku.selama ini,aku terlupa,aku terkhilaf.seringkali,aku terlupa akan batas agama.aku terlupa tentang syariatnya.aku lupa,ya rabb,bahawa lelaki dan perempuan itu hanya dibenarkan berbicara sekiranya ada keperluan.aku lupa,bahawa memandang lelaki itu(dengan nafsu),adalah zina mata.aku tidak sedar dengan merindui lelaki itu adalah zina hati.bersentuhan,apatah lagi...sesungguhnya,akulah hambamu yang sering terlupa...

tetapi,aku juga sedih.mengapa sahabatku yang dulunya sering mengingatkan aku tentang kuasa Allah,yang selalu menyedarkan aku dengan janji-janji tuhan,dan yang sentiasa membawa aku kembali kepada hadis dan quran kian menjauh.adakah dia tidak lagi percaya dengan apa yang dia pegang selama ini?atau,ada sesuatu yang mengganggumu,wahai sahabat?siapakah aku untuk menegur.hanya insan biasa yang selalu melupakan penciptanya.namun,jauh di sudut hati ingin aku berpesan...

"wahai sahabatku,perasaan cinta sesama manusia itu sememangnya indah.bahkan aku sebagai insan biasa juga pernah melalui fasa itu.ketika itu semuanya baik belaka.kekasih hati adalah segalanya.bagiku,dialah jodohku,soulmateku.siang malam tidak boleh berjauhan.setiap masa merinduinya dan menunggu waktu untuk bertemu.di bibirku hanya namanya yang terucap.bayangannya di mana-mana.aku tahu itu semua.

namun,sahabatku...ketahuilah,masih belum masanya.kita masih di peringkat untuk belajar.yakinlah pada janji Illahi bahawa jodoh itu telah ditetapkan tuhan.sesungguhnya perbuatan ini adalah perbuatan yang menghampiri zina.dan sesungguhnya,zina adalah perbuatan yang terkutuk.ketahuilah,syaitan tidak akan pernah berhenti dalam menghasut kita untuk terjun bersama-samanya di neraka nanti.boleh jadi sesuatu yang baik bagimu itu adalah buruk bagimu.tiada yang lebih indah daripada cinta Ilahi."


9 comments:

Wan Zhafri said...

nice post...i definitely agree wif u

Fynn said...

Wan!
tengs :)
i just wanna let people know...^^

Wal said...

ahah.

byk post aku kt blog yg bole ko bace pasal neh.

anyway x brani bagi hukum sbb aku bkn mujtahid.

komen, bole.

bdk2 melayu neh ramai terpengaruh ngn omputih sbnanye.
tu yg nak jalan sesame, pegang sane pegang sini, kissing sane kissing sini.

haih maksiat. haha.

Fynn said...

Syawal!
hadoiii...
aku maken lamer maken pening dow...
which side is true! =_='

Fadhlina Halipah said...

babe~!
its true
erm..
bombastic nye pos
hatiku, agamaku , islam..
=]
n one more..
nice background muxic
my favvy music dowh~!

Fynn said...

Iena!
glad u like it.
taa sumer bleyh trime nasehat nih.
konservatif,katenye ;p

yah,i loveeee this song too!aww!

Anonymous said...

salam...
vah fyn...
antara entry ang yg menarik...
aku terkesima...:)hh

niesah la! niesah!! said...

i read post on "someone" blog..did he made it just to reply about u said..??
but anyway....yes...sebagai org yg pernah melalui fasa itu,i learnt the hard way...but anyway...at least i learnt!

Fynn said...

anonymous!
heee... :)
niesah!
most probably,jugak.haha.
i've read it.dahsat gak dye kutok,en.
but its oke,it doesnt bother me :)
biaserlah ;p

im glad u've learnt :)
really,tak sumer bleyh trime,
however,sgla dalil dh aderkn,
yg tggl same ader trime atau x je...