Chambers

Wednesday, August 5, 2009

I Rest My Case


credit to syawal cus kasik aku link ke pic nih.tengs.
greeting!greeting!haha.huhhh..aku penat dgn kontroversi laa weyyy.suka ati laa masing-masing nak pk aper.sendiri punya fahaman.sedangkan mazhab pun berbeza-beza.aku sebagai hamba yang baru belajar and nak berjinak-jinak dengan islam nih pon dh makin confuse!BUT!dont get me wrong,im still a believer(at least,stronger now).and believe that God won't let thing happens without a reason.and,syukur,alhamdulillah...selepas kontroversi yang sengal dan amat awkward nih,my eyes are wide open.and aku belajar aper itu erti SABAR.baru aku paham betapa susahnya orang terdahulu(baru ko nak tawu,fynn?!)..
tapi,one thing aku xberape nak bley puas ati is,bukankah kita sebagai sesama muslim wajib membetulkan kesilapan muslim yang lain?(ke aku salah,lagi?)dah aku punya statement and sumber-sumber nih,dikatakan sesat dan salah,kenape tade orang nak betulkan aku?im in the process of learning.i mean,come on,tell me,let me know the truth,tunjukkan aku jalan yang benar.takkan nak biar aku dalam kesesatan yang nyata?if u claim urself as org yg sgt berilmu dlm agama,or at least more than me,do correct me.STRAIGHT FORWARD.bukan sinis,kutuk belakang or gelakkan.i know,korg takot that u guys will hurt my feeling if u go straight and tell me im totally WRONG.and instead,choose untuk membenci dalam hati,kan?tapi,itu selemah-lemah iman.so,do me a favour,guide me toward something that i can at least hold on to.the real truth.n so,boleh la aku betulkan pemikiran sahabat aku yang lain.
peace out.sila jangan wujudkan pergaduhan,tq :)

No comments: