Chambers

Tuesday, May 5, 2009

its a yeyyy!

hohoho!sgt hepyyy!knape kah?haaa...at last suda berjayer pulang dgn slmt from interview maktab...pergghhh!eyh,jap2!ader org hon kt luar tuh!........*weewitt!shawl suda smpai!weee^^

pakcipp posmen tuh mara cz dorg taa tuless name real,dorg tuless namer glamerr i!hakhak~

.:fynna:.

sorry ouh pak cipp posmen!tenggss sbb sggp anta shawl nihh!hihi..lamer suda tggu!(;okok..meh2 cte sal interbiu td..it was great!xbley larr nk ckp,it was a success cus tataw result lg..haha!taty tunjok outfit,aku maw nunjok jugak ka???erkk..nannty larr,klu picca tu ader c:



interview moment


duhhh!along...bgn,nam sengah daa!adeyyy...tym tuh mmg cm nk ckp,maa...taa yah pegyy larr...nantok!bhahaha..agk2 alasan xmasok akl,paksekn jer diri pegi mnd!sejokkk ouh!siap2 sumer,mama anta pegi maktab~urghh!kne pksa mkn toasted!mmg tida sukaaa!nk muntah daa td!hihi..okokok...mama walked me to the room...igtkn dye nk tggu situ skali.haha..tgh dudok relax2,nk suson sijil sumer,tetbe ckgu MAHZAN lalu ngan suzy!!!yeyy...dh arr aku rinduu sgt dkt cegu!hukhuk...he's more lyk a father to me...everytym i got low in my exams,he'll be the one yg akn sooth me...kire cm my second deddyy larr!hehe...tp,tym form5 dlu,bleyh plak dye pndah...sgt sedeyh!nk taw dye pndah maner?MAKTAB~lol...dye naek pgkt jadik lecturer!adeyyy...sblh skola jer pown...apesal aku emo???opsss...bkn aku sorg ouh!sumer gal klas aku...agaga^^(aku nk citer psl intebiu ke aper nihhh!)hehe...sorry2...ok,slps diperli mcm besa oleh cegu mahzan kesayangan aku tuh,ktorg(aku,zahir,mokhtar&&ooi) kne pkai nametag plekat...cm besh jer!haha...lps serah sumer documents....dorg pown pggl kami masok...ouh!i noe!i noe!mesti nih ujian insak...ahaha!yahhh...135 soklan sumernyer...veryy the kacang!sure korg bley jwb ar...pilihan a/b...*aku mmg suker bocor soklan!~ujian insak TAMAT~
...temuduga berkumpulan...

Oprah's Show Pictures, Images and Photos

pastuh,dkt depan tuhh mmg dok usha dr td,dorg suson krusi dlm semicircle(ouh,aku wendu LK!)guess what?im lucky number one!waaalaaweyyy...so,aku dudok pes dlm semicircle tuh...pastuh,budak mrsm si Mokhtar,budak sengal Zahir dan Ooi...so,pak cipp interbiu yg asyek wat lwk taa jadik tuh brief larr paseyy interview grup nih...klu nk jd cegu,sore kne kuat larrh,kne brani larrr...adeyyy!aku taa maw!erkk..xpe2,nih larr mse aku sharpen acting skill akuh!hahaso,mmg saspen arr tajok per dorg nk kasik...pergghhh!sebbek ader mase 3minutes nk pk isi...eyy,tingat tym aku forum dlu...haha!tajuknyer ialah...."MASALAH DISIPLIN"!ouh,yeah!!nih,tajok tym forum dlu~tp,taa jadik...seb bek igt sket2 g..aku mmg nk start,ceeewaahh!nk wat intro arr kunun...tup2,zahir ckp dlu...fine,then...lantak larr,ko nk jd cegu bkn akuh^^ktorg ckp laa...bla..bla...bla...byk gak isi aku!tp,yg plg xpwas ati,si zahir tuh mmg suker xstuju pndpat aku...aku ckp,kurang ddkn agama,faktor mslh disiplin...taw dye bidas pe??!...."sbg contah,sy tak alem,tp saya msh berdisiplin..."erkk!aku mmg sinyum sinis daa tym tuh!bet 22 interviewer tuh nmpk...mmg aku tggu dye benti mengarot aku nk masok line!"maafkan sy saudara zahir,tp didikan agama di sini tidak bermaksud saudara atau sesiapapun di luar sana harus menjadi seorang yg alem,untok berdisiplin.hal ini disebabkan,asas sesuatu agama itu sendiri mengajar kita untuk mematuhi peraturan serta menerapkan nilai-nilai moral dalam diri kita... "pnjg gi aku membebel tym nihh..haha!aku mmg taa bleyh klu org tunjok pandai nihhh!skunk,korg nampak naper aku pilih law?hahaha...pastuh lagi...soklan kedua,kaitan disiplin dan akademik serta gerakerja ko-kurikulum...perghhh...bukan aper,kiter kne larr phm dlu soklan before jawab nihh..nih taa...pkai jwb ikot sedap aty..isk3...lagik skali,zahir menarek aku,untok membetolkan statement dye..."bg sy,sbgai sorg pljr di sekolah sukan(tataw lak syed alwi skola skn?),pljr yg aktif dlm sukan byk terlibat dgn mslh disiplin.sbg contoh,sy x aktif dlm sukan jadi sy kurg tlibat dgn mslh dspln...sy x stuju dgn mengasingkan sklh skn dan sekolah akademik spt mrsm,krn d skolah akdemik mslh disiplin krg.."lebih cmtuh r si zahir tuh ckp..erkkk!lagi sekali dye dpt senyuman sinis aku yg menggoda nihhh!haha.."sy taa stuju.skn xseharusnya dijadikan alasn pljr terjebak dlm mslh disiplin.bahkan sukan itu sendiri mengajar untok berdisiplin.berblk kpd kehendak sbnr soalan,bkn akademik/sukan itu yg mempengaruhi disiplin tp sebalknya.jka,saudara menganggap mrsm,skolah di mana akademik cmrlg tdk prnh mengalami mslh disiplin,fikirkan.pengalaman sy,sbg sorg pljr sklh brasrama pnh memperlihatkan,meski di sekolah yg bertaraf,mrsm,sbp ataupun kluster msh terdpt segelintir pljr yg tersasar.."*aku taw aku kua tajokk.but,mmg maw serang habis-habisan...!!!haha~lol...pastuh,mmg dye kije taa stuju ah ngan aku.mlss nk kesah..
last2,ooi ngan aku kne wat konklusi..haha!dorg siap ckp,suda2...klu sy biar kamu ckp,smpai besok taa hbs...voiilaa!DONE!phewww...pakcip tuh pesan kt ku ngan zahir jgn bwk gado kt lua...hikhik..nayy,im not like that!
...temuduga individu...
aku org first weyyy!seriously,aku masok plg lamaaa^^first masok...aku tgk,ceeewahhh!mcm af!pengkritik kt depan,aku sensorg...haha..first,tros dyer ckp,please introduce youself,ur mum n fathers and edu background~perghhh!igtkn daa tanak tanyer gune bi g daa...yg nihh,takpe,expected larr!byk ouh dye tanye...em,antranye...
mr i:dpt taw dh upu?
me:dh2...dpt uitm^^
mr i:kos aper?
me:asasi undang2
mr i:matrik?
me:kmns...
mr i:ok..knapa nk masok maktb?knapa x,upu/matrik...
me:(soklan common nihh..haha)*aku tipu wooo!krna...blaa...blaa...carik senirik alsn korg!haha
mr i:asasi undg2 plhn ke brapa?
me:asasi law uitm,plhn kedua(mmg taa tpu,ouh!pes,uia..haha)
mr i:knape x pegi law?
me:(aku kasik alsn yg slalu org kasik..)sya minat undang2,tp profession perguruan ternyata pilihan pertama sy.
mr i:habes?knapa x plh pnddkn kt upu?
me:(dip?nooo...)plhn pes sye upu,TESL...
mr i:(diam wat mke pwas ati..)ouh,jd knapa x amek kos bi?
me:ade skali tuh encik.rekabentuk&tknologi/bi/bm
mr i:beri 3 ciri dlm diri awk yg mlayakkan awak menjadi guru...
me:(erk..aku taa reti ankt bakol,ouh!jd,aku tipuu lagi!haha)kepimpinan...
mr i:bukti2?
me:(tuh sjil da ader...)*dye nk test ketulenan r nih!*sye pnh jd pngws skola,pengerusi prstuan bm,ketua biro akademik,ajk chess...bla..bla..
2,3..taa yah cte r...
*phase 1= COMPLETE!
mr i:kalau awk suka memimpin,ape cri2 yg xley ader dlm dri pmmpin?
me:(kcg!)pntgkn dri,x yakin,gler kuaserrr!(based on pak ya!)bhahaha
mr ii:ok,syafina..skrg sya nk tny mengenai isu smasa...awk suka mkn aym?msti suka kn?
me:haaaa??!ayam?sukaaa^^(ape kaitan aym dgn isu smsa??!)
mr ii:ok,awk taw aym kt psr mlm sekilo brape?
me:(dye nk survey hrga aym ker nih!?)dlm rm5,camtuh..
mr ii:ok,pnh hrga aym naek smpa rm6.++,apekh lgkh drastik krajaan bg mengekang?
me:meletakkan ayam dlm brg kawalan(blaja kh form 2)...
mr i& ii:haha...sudah lamer da...yg baru nih...
me:(aku mmg tida peka dgn isu smasa!pdn muker!)em,und..
mr i:undg2 pown suda diketatkan..bgaimana krjaan wat bg 'mmbunoh' pntrnak aym nih??
me:huhh?bnh???(puzzled)
mr i:dgn import...(aku phm daa,korg phm?haha)
mr i:saper mnteri pljrn?
me:tan sri muhidin yassin..
mr i&&ii:haihh!yeker?
aku da gabra semcm tym nihh..huhu~
part ini part kantoi aku,so my advice,sila larr hfl menteri2 sumer!
mr ii:ok syafina,km nk bg 1 pluang lg..(yezzzza!)apekah isu smsa skrg nih?
me:(mmg aku tggu soklan nih,pnt stadi smlm!)isu bantahan terhadap ppsmi!
mr i&ii:ouh,bagos2...trgkn...
me:(dgn pnh ilmu di dada...bla...bla...)
mr ii:(kelihatan amat berminat...)adekah ppsmi ini satu isu politik???
me:(yeah!sebbek daa bce pnjelsn umno smlm)pertama skali,kita harus mengenepikn sgla jns pndangan politik dan fokus terhadap matlamat ppsmi sbnr...bla...bla...
mr i:knapa jepun bleyh bjya walau gne bhase senirik?
me:jepun,menterjemah krya bi kpda bhsa senirk ketika malaysia pd ms itu msh blom wujud lagi.jika baru skrg,kte mahu mengambil langkh drastik ini,kta akn ditgglkan jaoh lg ke blakang.ini bkn sj memkn msa,mlh wang...
mr i:awk skong ke x,ppsmi?
me:sy skong!sbb,bi bkn 1 alsn untk x bjaya..*ceeewahh!lgpun,bi yg dgnekan dlm sns n math adlh bhsa simple.mudah difahami & diingati(:
haha...sekian sajew my review untok intebiu td,nway jgn msk unsur politik,yeah!sye hnya jwb soklan intebiu based on researches...hikhik!kang xpasal masok brite lak^^
p/s:aku hrp sgt2,kwn2 aku yg btol2 nk jadik cegu tuh,dpt larr offer...knapekah org yg tataw menghargai cm aku nihh dpt???....*guilt in my bone

No comments: