Chambers

Monday, May 18, 2009

these are our MALAYSIANs...

haha...tajok ala-ala politik lak!adesyyh..hari nih,isnin(yeker?)...perlis cotiiii!sbb aper???bday raja ktorg kowt?myGod,jgn kasik aku tulah!*sigh*friends,korg tak yah risau cus mmg aku tak serik lepas accident arituh!wiuwiuwiu....hari nih,aku ngan cik iena melewaqmerantau ke negeri yg tak coti ari nih,a.k.a. kedah D.A.!haha...main purpose,nk pegy wat xray ngan shopping sket2...journey agk lamer cus ktorg naik highway...yahhh!wat pale taw(:*grinn*sepanjang perjalanan aku ngan dak iena nih,waaalaaaweyyh!byk jugak dugaan yg melanda...sabar je larr...even todays trip xlarr lamer sgt...but,byk ragam rkyt malaysia kita yg aku dpt taw ari nihh...slama nih aku igt sumer rakyat kita amat bermoral dan berakhlak mulia!duhhh...seriously,aku ingat rakyat kita nihh,masing2 ader halo dorg senirik!ternyata aku salah...sebelum tuh,so sorry...bukan nak kutuk/hina rakyat sendiri..tapi just nak buka mata kita,ttg peri pentingnya nilai-nilai murni..haha ;p

WARNING!!!sesaper yg rase still underage,plus fikiran still tak matang,sila skip kes no.1...harap maklum^^

Kes no.1 ::

first incident nih,jadik tym ktorg tgh relax2 kt highway tuh...muahaha...iena,ko drive laju x???lajuuuu....highway punyer km/h braper??110,eh???ko bwk 120 an...so,nak dijadikan citer,tym keta kancil iena nih tgh besh jekkk pecutt kt lorong paling kanan aka lorong utk memotong tuh,tetiba ader satu keta wira hitam nihh lalu sebelah...(lorh...taa nmpk keta plak tadi!)...klu ktorg bwk 120km/h,dye braper eh???*sigh*knaper larr tade speedtrap kt situh!bhahaha...aku mrh cus dye lggr had laju kewr??!daaa~i don't give a damn larr,oiy!haha...yg xbleyh belahnyer...tym keta tuh potong ktorg dari kiri dgn slumber-nya...aku nmpk dye bukak tingkap!aku kesah ape dgn tingkap dyer???then,out of a sudden ader,tangan kua dari tgkap tuh smbl tunjok penumbok but,jari tengah angkat!aper maksod dye tuh weyhh?rotfl~fer one second,aku igt iena dah drive sampai hollywood dah...ouh,rakyat malaysia!ternyata kita kini maju...moral pown tinggi!seriously,aku tgk muker driver tuh,cm tade prasaan...sgt respect samer dyer!bijak sungguh mengawal perasaan..ternyata dia juga prihatin akan had laju dan kereta yang kami naiki yang berpelekat P...walaupon iena tak nampak,aku sorg sudah ckup bagi merasai penghargaan pak cip tuh..bgsa?aku no komen...tp bkn melayu!phewww...jgn lega dlu!tgk kes 2 lak^^


Kes no. 2 ::

kes ni lak,tym ktorg SESAT!bhahaha...kedah pown leyh sesat ouh!pnt pusing satu kedah nak carik KMC(kedah medical centre)...tawu,tym traffis light merah,ktorg tnya sorg pak cip nih..maner kmc?"ouh...k*c!jln tros jer...nnty jumpa"tym pakcip nih,explain mmg aku rase len mcm...but,respect dgn org yg bpngalaman pnya paseyy,trosss je larr...lol..tawu aper ktorg jmpa?KFC!!!bhahahaha...pakcip!ktorg tak mrh,okay^^nway,tuh bkn citer dyer!erkk...jgn marah ha...incident nih payah sket nak terang...duhh!cmnih larrr...ktorg yg tgh pening tataw jln tuh,mmg xprasan lansong yg ktorg ader kt sblh yg slh tym nk kua simpang tuh..adeyyy!pastuh,ader larr sorg pakcip sengal nihh,tros jer belok nk msok dari arah depan!*sigh*bkn dye tak nmpk,ktorg block jln!nak jugak2 masok tuh...s**t tol...so,sbb ktorg sedar,slh ktorg...reverse aje larr...igtkn nk settle larr...aku mmg nampak pakcip tuh muke bengang giler!haha..tym dye lalu sebelah,dye stop then gune sign language dyer sambil menunjukkan muke burokk bengis dye tuh!mksud dyer."pikir arr"...maluuu?nope.marahhh?nope.then?KESIAN dkt anak bini dye dlm keta tuh...tuh bru facing an amature driver cam ktorg...family matter entah caner lahh dye handle...huhu...tingtong!satu lg sifat rkyat kita nih,panas baran...haishh...aku tym tuh mcm nk keluarkan otak dan bijik mata aku tunjok kt dye...knaper?lu pikir laaa sendiri!lol(nabil,sila jgn marah aku^^)

dua kes pown dah cukop kot???nnty pnjg sgt lak...gpown klu nk list satu-satu mmg xckup ruang...haha!okies2...anyhow,aku post entri nih bukan nk kater aku nih perfect giler larr kn?kdg2,aku bengang gak kat some road users yg mengong nihhh...(whu doesn't kn?)tp,tade larr smpai thap nk insult habes org...bunyikan hon jadi laa...be a lil bit rational and bijakkk sikett...kiter sumer tade yg dilahirkan tros pandai drive larrr...sumer start from L to P...and,blom lagik,campor how many times u gotta failed JPJ's test...kn!kn!

2 comments:

Fadhlina Halipah said...

aku agree dengan ang~!
aku la pemandu itu~!
berhemah la jugak..
agagaga
nk masuk jalan kat highway pun bagi signal~!

Fynn said...

ahaha!
dont remind me(: